מפגינים למען גיורי לוקשטיין: "כל העולם הרבני בארה"ב מכיר בו"

אנחנו לא מדברים על רב סתם. מדברים כל מישהו שלוקח חלק מהאחריות על האורטודוקסיה בארצות הברית. תלמיד של הרב סולובייצ'יק, שפעל למעלה מ- 50 שנה, לימד מאות רבנים בתכנית ההסמכה של ישיבה יוניברסיטי
ישראל פריי No Comments on מפגינים למען גיורי לוקשטיין: "כל העולם הרבני בארה"ב מכיר בו"

ארגון 'עיתים' נערך להפגנה נגד פסילת גיורי הרב יחזקאל לוקשטיין מארה"ב • בראיון ל'קול חי' אומר הרב שאול פרבר: "מדובר בתלמיד של הרב סולובייצ'יק, שפעל למעלה מ- 50 שנה, ולימד מאות רבנים בתכנית ההסמכה של ישיבה יוניברסיטי" • האזינו

צילום: Yossi Zamir/Flash 90
אנחנו לא מדברים על רב סתם. מדברים כל מישהו שלוקח חלק מהאחריות על האורטודוקסיה בארצות הברית. תלמיד של הרב סולובייצ'יק, שפעל למעלה מ- 50 שנה, לימד מאות רבנים בתכנית ההסמכה של ישיבה יוניברסיטי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דרך המועמד הצבעוני לנשיאות ארצות הברית, התוודע הציבור בישראל לסוגיה סבוכה במערכת הגיור היהודית. בתו של דונאלד טראמפ עברה גיור על ידי הרב יחזקאל לוקשטיין, רב קהילת ישורון בארה"ב, אך על פי הפרסומים, הרבנות בישראל לא מכירה בגיוריו, ולא תחשיב אותה כיהודיה.

למרות שאתמול הוציא הרב הראשי לישראל דוד לאו מכתב המכחיש את סירוב הרבנות להכיר בגיורים, הנושא העלה על סדר היום את הקושי שמערימה הרבנות בישראל על בתי דין לגיור שמפעילים רבנים וקהילות בארה"ב, בעיקר מהזרמים האורטודוקסיים-מודרניים.

בראיון ל'מהדורת הבוקר', הודיע הרב שאול פרבר מעמותת 'עיתים' על כוונתו לקיים מחאה מול משרדי הרבנות, ותיאר את חומרת העניין, מנקודת מבטו: "אנחנו לא מדברים על רב סתם. מדברים על מישהו שלוקח חלק מהאחריות על האורטודוקסיה בארצות הברית. תלמיד של הרב סולובייצ'יק, שפעל למעלה מ- 50 שנה, לימד מאות רבנים בתכנית ההסמכה של ישיבה יוניברסיטי, אנחנו מדברים על מישהו שכל העולם הרבני בארה"ב מכיר בו, בערך שלו, שהוא תלמיד חכם".

הרב פרבר המשיך: "יש כאן בעיה מאד רצינית. זה מקום למחאה ,אם אנחנו לא מוחים בכזה מקום אין מקום למחאה בכלל. אנחנו תומכים ברב לוקשטיין ובגיורים האורטודוקסיים".

הוא מתח ביקורת על התנהלותו של הרב הראשי: "אני מצטער שלקח חודשיים מאז שהסיפור התחיל עד ששמענו משהו מהרב לאו. אני שמח מאד בדברים שלו, אנחנו צריכים שבית הדין יכיר בזה. אבל אנחנו צריכים משהו יותר עמוק שיעשו סדר בבתי הדין וברבנות, כדי שמקרים כאלו לא יחזרו על עצמם. יש לנו גרים אורטודוקסיים שבאים למדינה, רוצים להתחתן בישראל, שומרים על קלה כבחמורה, ומערימים עליהם קשיים, זה לא יתכן".



0 תגובות